Elektroniczny urząd skarbowy (e-Urząd Skarbowy) jest miejscem, w którym podatnik ma możliwość załatwienia online szeregu spraw podatkowych w zakresie podatku PIT, CIT, VAT, jak i sprawdzenia stanu ich realizacji przez KAS (Krajową Administrację Skarbową).

Dzięki własnemu profilowi przypisanemu podatnikowi, w jednym miejscu może on:

  • kontrolować na bieżąco stan spraw z urzędem skarbowym (złożone/rozpatrzone/w toku itd.),

  • uzyskać kluczowe informacje o: stanie rozliczeń w poszczególnych podatkach (np. zaległość/nadpłata, termin wpłaty), statusie spraw, terminach i czynnościach podejmowanych przez urzędników skarbowych,

  • otrzymywać pisma i dokumenty z urzędu skarbowego,

  • przeglądać złożone do tej pory pisma i deklaracje podatkowe,

  • wysyłać deklaracje i pisma do urzędu z poziomu profilu podatnika,

  • załatwiać sprawy, które do tej pory wymagały osobistej wizyty w urzędzie skarbowym,

  • ustalić wartość podatku do zapłaty, skontrolować mikrorachunek, ustalić wartość zobowiązań podatkowych.

 
 

Jak można zalogować się do e-Urzędu Skarbowego?

 

1. Przez login.gov.pl (tj. profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczna) — umożliwia pełny dostęp do danych (zakładka Twoje dane) i wszystkich usług e-Urzędu Skarbowego:

  • profil zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe online i podpisać dokumenty elektronicznie (sprawdź jak założyć PZ - pz.gov.pl),

  • e-dowód to dowód osobisty z warstwą elektroniczną. Aby z niego skorzystać, należy użyć aplikacji mobilnej albo czytnika podłączonego do komputera,

  • bankowość elektroniczna (np. mojeID) - potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej. W kilku krokach, na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu, pozwala np. klientowi banku szybko i bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość (więcej na www.mojeid.pl),

 

2. Danymi podatkowymi (PESEL lub NIP i kwota przychodów) — umożliwia dostęp do danych podatnika i usługi Twój e-PIT. Pozostałe usługi e-Urzędu Skarbowego będą niedostępne.

Aby się zalogować danymi podatkowymi, należy przygotować:

  • PESEL (albo NIP i datę urodzenia)

  • kwotę przychodu z rozliczenia za 2021 r.

  • kwotę przychodu z jednej informacji od płatników za 2022 r. (np. z PIT-11 od twojego pracodawcy), i potwierdzić kwotą nadpłaty/podatku do zapłaty z rozliczenia za 2021 r.

 

3. Przez aplikację mObywatel
Umożliwia pełny dostęp do danych i wszystkich usług e-Urzędu Skarbowego.
Aby zalogować się do e-Urzędu Skarbowego przy pomocy aplikacji mObywatel, należy ją aktywować za pomocą profilu zaufanego. Następnie należy zeskanować kod QR aplikacją mObywatel.

Aby zeskanować kod QR:

  • należy zalogować się do aplikacji mObywatel

  • wybrać mObywatel

  • z dolnego menu wybrać ,,Przekaż”

  • skorzystać z opcji ,,Przekaż do instytucji”

 

Aplikacja mObywatel jest dostępna w sklepach App Store i Google Play.

Previous
Previous

Kasy rejestrujące — zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania

Next
Next

Samochód w firmie